Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.08.2008 22:16 - Всяко тяло потопено в Нирвана изтласква карма, равна на обема му!
Автор: belier Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3520 Коментари: 10 Гласове:
4

Последна промяна: 12.08.2008 22:21



 Опитвам се упорито да въря по пътя към съвършенство, само дето е толково трудно. Събираш волята си капка по капка и внимаваш да не разпилееш нещо на страни. И все не ти стигат силите. Напредваш в една насока и тъкмо започваш да изпитваш радост от постигнатото, когато в някой друг край на личността ти всичко рухва и търпиш поредното поражение. Ха. Мислех си, че можеш да ми удариш шамар без да се притесняваш, че ще се разплача. Понякога имам нужда.
 Имам един такъв приятел, който винаги спори с мен само за да ми е контра. И винаги извърта нещата. Любимият му похват е следният:

"- Ако искаш да ти повярвам, трябва да ми докажеш и да успееш да ме убедиш, че си прав". Как да те убедя, казвам му, когато ти просто отказваш да приемеш истината. Това е, защото ти не можеш да ме убедиш, казва той, и така докато ме заболи гърлото да твърдя противното. Едно от нещата, за които спорим, е дали да спиш с проститутка е грях? От една страна, за мен това е нещо толкова отвратително и унизително, и може би равно на духовно самоубийство. Но от друга страна, Паоло Коельо показва нещата в по - различна светлина в една от книгите си. А още като малък прочетох проаизведение от Ксавиера Холандер, за това как тя просто страшно много обичала секса и в крайна сметка решила да изкарва пари по този начин, ставайки една от най - прочутите мадам в Ню Йорк. Темата е безкрайна, а и всички пътища водят до Рим. Тоест за каквото и да говорим, чувства, емоции, грехове, праведност, общество, всичко в крайна сметка се свежда до няколко основни неща. Как да открием абсолютната истина? Що е добро, зло, любов, Бог (ако съществува )? И? Какво бих правил, ако нямах грижи? Разбира се, това което ми харесва и това, което ме прави щастлив, било то в момента или радвайки се на резултатите от труда си. Обаче предизвикателството тук е как да правим това, което ни харесва, без да пречим на другите? Оказва се, че винаги трябва да се съобразяваме. А и толкова много от представите ни за удоволствие са свързани с някой друг, че просто е немислимо да бъдем щатливи в собствената си черупка. Най - фрапиращият пример разбира се - секса. Бях с познати в планината. Някой от тях , загледан в безкрайният пейзаж каза - колко е красиво! Помислих си, ако бях сам сигурно щях да кажа вътре в себе си - колко е красиво! Луд ли съм, че споделям сам със себе си? И защо изобщо трябва да го изказваме? Почуствали сме радостта от видяното, почуствали сме щастие - чудесно! Здравей, Карлос Кастанеда, привет Дон Хуан. Започнах да спирам вътрешният си диалог. Каква крачка към себепознанието и себеовладяването. Хей, Буда, мога ли да затворя щастието вътре в себе си, ако успея да се затворя в щастието си? Или струните ми ще се скъсат? Еврика! Всяко тяло потопено в Нирвана изтласква карма, равна на обема му! 
п.с. На текстовият редактор в сайта нещо не му е наред. Както и да е...


Тагове:   тяло,   МУ,   Нирвана,   обема,


Гласувай:
4



Следващ постинг

1. sever - Брависимо!!
12.08.2008 22:46
Гениална мисъл "Всяко тяло потопено в Нирвана изтласква карма, равна на обема му!"

Намирам я за изключително истинна!
цитирай
2. belier - sever
12.08.2008 22:57
така става, като има кой да те вдъхновява да пишеш каквото ти дойде на ум. Благодаря!
цитирай
3. sever - Мъдро!!
12.08.2008 23:08
Очевидно имаш красив ум? ;))
цитирай
4. silencemurmur - дали да спиш с проститутка е грях? От една страна, за мен това е нещо толкова отвратително и унизително, и може би равно на духовно самоубийство.
13.08.2008 18:43
Опитай! Може би тя е много по-чиста от скритите ти мисли по секс с нея.
Всичко можеш да откриеш, но абсолютната истина, която си по същество няма да хванеш.
И още нещо: Блогери, които псуват в коментари по мене, не допускам да се четат публично.
Silence
цитирай
5. belier - silencemurmur - Благодаря за съвета, но...
13.08.2008 23:08
...смятам да не се възползвам. Това за псуващите блогери е ясно, но не разбирам какво общо има с мен? Или е само предупреждение?! Няма нужда. И някои пояснения. Въобще не става дума за "момичетата" и не, никога не съм поставял под съмнение чистотата им. Що се отнася до скритите ми мисли, моля, няма какво да крия. Не се срамувам от себе си и нищо човешко не ми е чуждо. Далеч не съм съвършен. Какви са тези скрити мисли, от кого да ги крия, от себе си ли?Опитвал съм да мисля за това и някак все не се получава. Защото най- силното чувство, което се поражда в мен е съжалението. Без разбира се да обиждам някой професионалистки, които са горди с професията си. Взе да става много сложно и дълго за отговор на коментар...А абсолютната истина разбира се, че няма да я хвана. Тя и не бяга. Няма и да я открия, и да я науча, и да я позная. Надявам се просто някой ден да се слея с нея. Благодаря за коментара.
цитирай
6. viki11 - sever ли те вдъхновява или плани...
15.08.2008 16:56
sever ли те вдъхновява или планината
цитирай
7. belier - viki11
16.08.2008 23:35
вдъхновяват ме красивите чувства, а за по-точен отговор, трябва да ме попиташ лично ;)
цитирай
8. анонимен - други работи го вдъхновяват него ....
23.09.2008 19:55
Ама това е една друга тема...
Подпис: Yosaryan
цитирай
9. viki11 - И да те попитам лично, няма да получа ...
29.09.2008 01:27
И да те попитам лично, няма да получа точният отговор.
Вярвам.......на себе си.
цитирай
10. eien - Пишете чудесно!
30.09.2008 04:12
Удоволствие е, да Ви чета!
Благодаря!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: belier
Категория: Лични дневници
Прочетен: 102088
Постинги: 20
Коментари: 135
Гласове: 938
Архив